niedziela, 30 listopada 2014

Numerologia firmy. Jak dobrać nazwę dla biznesu?

numerologia firmy, numerologia biznesu nazwa dla firmy
Wiele osób przed założeniem firmy nie zwraca uwagi na wibrację numerologiczną jej nazwy, ani na datę rozpoczęcia. Co oczywiście jest olbrzymim błędem. Podobnie jak człowiek, firma, jako osobny byt, podlega wibracji nazwy, na którą składają się litery wchodzące w jej skład. Dobrze jest, jeśli nazwa harmonizuje z proponowanymi przez firmę produktami lub usługami. Warto na wstępie zauważyć, że numerologia NIE zastąpi nam pomysłu, planu, dobrego produktu bądź usługi, marketingu i klientów.


Jednak jeśli data powstania firmy oraz nazwa zostaną odpowiednio dobrane, to z pewnością mogą być czynnikiem decydującym o powodzeniu naszego przedsięwzięcia. Obok chwytliwej nazwy, którą łatwo zapamiętać, nazwa powinna być także odpowiednio dobrana pod względem numerologicznym. Nie bez przyczyny największe firmy korzystają z pomocy numerologów, mają odpowiednio dobrane nazwy i powstały we właściwym momencie. Przy okazji dobierania nazwy dla firmy, warto spojrzeć na portret numerologiczny przyszłego przedsiębiorcy i sprawdzić, czy rzeczywiście biznes, którego chce się podjąć ma szansę odnieść sukces. Często jest tak, że prowadzona działalność nie zawsze jest zgodna z predyspozycjami właściciela, najczęściej chcą zarabiać i decydują się na założenie firmy, która ich zdaniem jest najbardziej opłacalna. To niestety powoduje olbrzymie zamieszanie. Odpowiednie ustawienie numerologiczne firmy ma ją wspierać, pomagać poprzez optymalnie skonfigurowaną energię nazwy oraz daty rozpoczęcia działalności.


Numerolog pomoże dobrać właściwą nazwę firmy, a także określić dzień jej powstania. Nazwa firmy jest wizytówką, słyszy ją każdy, kto ma z nią styczność, zatem oddziałuje ona na podświadomość. Wielkie firmy i koncerny dobrze o tym wiedzą, dlatego stworzone nazwy produktów nigdy nie są dziełem przypadku. Każda litera w nazwie ma znaczenie w określeniu potencjału firmy oraz wskazuje na podstawowe cechy przedsiębiorstwa. Najbardziej pożądane nazwy to takie, których suma wibracji wynosi 1, 3, 8. Jednak z 1 jest ten problem, że trudno ją dopasować z pozostałymi elementami, tak aby otrzymać korzystne przeznaczenie. Nazwa + data = przeznaczenie.

Niektórzy uważają, że jeśli ktoś planuje otworzyć firmę w określonej branży, to najczęściej ma wiedzę i doświadczenie w danym temacie lub też otacza się pracownikami, którzy taką wiedzę posiadają. Dlatego nie należy dobierać nazwy działalności gospodarczej w oparciu o znaczenie poszczególnych wibracji np. 4 - budownictwo, 5 - turystyka. Głównym celem otwierania firmy jest zarobkowanie, zatem naszą działalność należy wspomóc liczbami, które przyczynią się do pomnażania dóbr materialnych. Takimi wibracjami są głównie 8, 3 i 1.


Z numerologicznego punktu widzenia najważniejsza jest wibracja nazwy firmy oraz data rozpoczęcia działalności naszego przedsiębiorstwa. Oczywiście należy również wziąć pod uwagę nie tylko powyższe czynniki, ale także uwzględnić portret numerologiczny pracowników.

Właściwe dobranie nazwy, daty założenia ie jest takie proste, jak może wydawać się na pierwszy rzut oka, ale możliwe. Korzystne wybranie wszystkich elementów nie zagwarantuje sukcesu, bo to nie jest tak, że 8 zawsze oznacza sukces, a 7 klęskę. Nawet najkorzystniejsze dobranie nazwy nie zapewni zysków, jeśli właściciel i pracownicy nie zaangażują się. Wibracja wynikająca z dnia założenia firmy, czy jej nazwy na pewno będzie działać wspierająco albo osłabiająco. Właściciel w firmie, która ma niekorzystnie dobrane wibracje numerologiczne będzie napotykał na więcej trudności, a jego korzystne działania będą przynosić mniejsze efekty. Czasami wybrane nazwy są tak fatalne, że pozostaje tylko kwestią czasu, kiedy nastąpi bankructwo, pomimo, że na początku wydawało się, że wszystko jest w porządku, a interes idzie świetnie.

Dobranie odpowiedniej nazwy dla firmy to nie zabawa, gdyż może ona zdecydować o dalszych jej losach. Przed wyborem nazwy należy dobrze się zastanowić czego oczekujemy, jakie cechy chcielibyśmy zmniejszyć, a jakie pomnożyć. Nazwa firmy przyciągnie określone osoby, o konkretnych celach. Ważne jest także, aby pracownicy firmy współgrali z nią.

Co bierzemy pod uwagę?

Warto w tym momencie zauważyć, że pod uwagę bierzemy dokumenty urzędowe, w których widnieje nazwa. W Polsce osoby fizyczne prowadzą firmę, w której zawarte jest imię i nazwisko (np. Mravex Anna Kowalik, Sklep odzieżowy Cicholand Małgorzata Kowalska itp.). Spółki natomiast zapisuje się np. Budomex S.A., Polex Spółka Akcyjna, Tylmann Sp. z o.o. Zawsze analizuje się wpis z aktów notarialnych, rejestrowych, jednak nazwa, która funkcjonuje w wiadomości klientów (czyli bez Twojego imienia i nazwiska) ma również olbrzymie znaczenie.

Nazwa firmy - jak ją obliczyć?

Najpierw należy obliczyć sumę wszystkich liter wg poniższego klucza:

ALFABET NUMEROLOGICZNY
(Uwaga: Ą=A, Ć=C, Ę=E, Ł=L itd.)

Literom A, Ą, J, S, Ś jest przypisana cyfra 1.
Literom B, K, T jest przypisana cyfra 2.
Literom C, Ć, L, Ł, U jest przypisana cyfra 3.
Literom D, M, V, jest przypisana cyfra 4.
Literom E, Ę, N, Ń, W jest przypisana cyfra 5.
Literom F, O, Ó, X jest przypisana cyfra 6.
Literom G, P, Y jest przypisana cyfra 7.
Literom H, Q, Z, Ż, Ź jest przypisana cyfra 8.
Literom I , R jest przypisana cyfra 9.

Samogłoski i spółgłoski

DUSZA firmy - suma samogłosek
Wszystko to co niematerialne zawarte jest w samogłoskach. Są to ukryte możliwości rozwoju, zasoby twórcze.

CIAŁO firmy - suma spółgłosek
Spółgłoski, czyli to jak Twoja firma jest postrzegana przez innych.

Data rozpoczęcia działalności

Dzień rejestracji firmy lub data wprowadzenia produktu na rynek jest tym samym dla przedsięwzięcia, co dzień urodzenia człowieka. Aby poznać szanse i niebezpieczeństwa naszego przedsięwzięcia, musimy dokonać numerologicznej analizy czasu jego powstania.
Aby obliczyć datę rozpoczęcia działalności dodajemy do siebie dzień, miesiąc oraz rok. Np. 10.07.2014 = 1+7+2+1+4=15=6

Dodatkowo możemy, tak jak w przypadku dnia urodzenia, obliczyć białe szczyty oraz czarne szczyty, dzięki czemu uzyskamy więcej informacji na temat naszej firmy, możliwości oraz trudności, na jakie może być narażona.

Ważna jest każda data

Jeśli już dobierzemy korzystną nazwę, a firmę otworzymy we właściwym momencie, to w dalszym rozwoju również powinniśmy zwrócić uwagę na daty, zwłaszcza jeśli planujemy wziąć kredyt inwestycyjny (spójrz na datę składania dokumentów).

Jeżeli już kredyt otrzymaliśmy i chcemy wypuścić na rynek nowy produkt, to jego nazwa powinna być dobrze dobrana, tak aby przyniósł zysk. Istotny jest też moment wprowadzenia produktu.

Podobnie jest w przypadku reklamy. Jeżeli umieścimy reklamę naszej firmy lub produktu w dniu o wibracji 9, to nie spodziewajmy się efektów, bo 9 to początek końca.

Przykłady

Nazwa gazowanego napoju Coca Cola została nadana przez amerykańskiego numerologa. Zawiera w sobie aż 4 trójki, które oznaczają zabawę, komunikację, popularność, natomiast liczba spółgłosek i samogłosek daje mocną 8 - wibrację, która przynosi sukces i pieniądze (więcej o tej liczbie przeczytaj na dole strony). Przykładów tak dobranej nazwy jest bardzo dużo.

COCA COLA - 3+6+3+1+3+6+3+1= 26= 2+6= 8

BMW - 2+4+5 = 11

AUDI - 1+3+4+9= 17 = 1+7= 8

HEINEKEN - 8+5+9+5+5+2+5+5= 44 

PEPSI - 11

GOOGLE.COM - 11

FACEBOOK.COM - 44

Przy wyborze nazwy dla firmy i planowania odpowiedniego dnia jej otwarcia, warto zwrócić uwagę na wibrację lokalu, w którym będziemy prowadzić naszą działalność. Pisałam o tym w poście o numerologii domu (ten sam sposób liczenia).

Charakterystyka poszczególnych liczb w numerologii dla firmy:


Numerologia 1

Liczba 1 będzie idealna dla firmy, która chce wprowadzać na rynek niestandardowe i nowatorskie produkty bądź usługi. Chce zrealizować pomysły, które nie były dotąd proponowane przez żadną z firmy. 1 wiąże się z innowacyjnością, awangardą, nowymi technologiami. Będzie wspomagać dynamiczną i przebojową firmę, która działa na przykład w sprzedaży, doradztwie, usługach, zwłaszcza jeśli będzie opierać się na nowatorskich rozwiązaniach. Liczba 1 niesie ze sobą dużą siłę i energię, oznacza sukces, początek wszystkiego, pionierstwo, a także brawurę. Dobrze się sprawdzi w przypadku jednoosobowej działalności gospodarczej, w której to jej właściciel jest najważniejszy.

Numerologia 2

Uważa się, że liczba 2 nie jest zbyt korzystną wibracją na działalność typowo biznesową. 2 jest wibracją spokojną, mało dynamiczną, nastawioną przede wszystkim na współpracę. Liczba ta, w przeciwieństwie do 1, nie jest liderem realizującym nowatorskie pomysły. 2 to współdziałanie, partnerstwo, dlatego świetnie sprawdzi się w spółce, choć nie przynosi oszałamiających zysków. Jest stabilna i spokojna. Sprawdzi się w wszędzie tam, gdzie ważny jest kontakt z ludźmi, jednak na wielki sukces finansowy nie ma co liczyć.

Wibracja ta będzie dobra dla przedszkola, żłobka, pralni, piekarni, ośrodka terapii, fundacji, doradztwa - wszędzie, gdzie ważne są kontakty międzyludzkie. Nie należy jednak liczyć na wielki rozgłos, gdyż 2 sprzyja raczej ciszy, zapewnia także brak afer i awantur. Często uważa się, że nie jest to korzystna wibracja dla biznesu, ponieważ zapowiada sporo problemów - zwłaszcza emocjonalnych, wśród pracowników firmy.

Numerologia 3

Wibracja 3 sprzyja działalności rozrywkowej, artystycznej, a także związanej z komunikacją. Będzie idealna dla pubu, baru, radia, telewizji. Liczba 3 związana jest także z twórczością, pięknem, zatem może się sprawdzić w przypadku salonu fryzjerskiego czy kosmetycznego. Uważana za szczególnie szczęśliwą, dynamiczną i radosną, jednak jej minusem jest to, że grozi nadmiernym rozproszeniem energii i rozrzutnością. Liczba 3 przyciąga szczęśliwe zdarzenia i sprzyjające okoliczności oraz okazje. To właśnie 3 powoduje, że poznajemy odpowiednich ludzi w odpowiednim miejscu i o właściwym czasie.

Będzie idealna dla hotelu, motelu, lokali rozrywkowych, gazet, telewizji, wydawnictwa, salonu piękności, firm związanych ze sztuką, galerii, firm reklamowych, biura projektowego i wszędzie tam, gdzie ważny jest kontakt z ludźmi, piękno, kreatywność, tworzenie.

Numerologia 4

Liczba 4 to synonim pracowitości, systematyczności i odpowiedzialności, dlatego będzie idealna dla firmy, w której ważne są szczegółowe i czasochłonne działania. To wibracja solidna, jednak dość ciężka, gdyż brak jej dynamiki, inwencji, polotu, a przede wszystkim elastyczności. Sprawdzi się tam, gdzie ważną rolę odgrywa tradycja oraz solidne fundamenty. Zyski w firmie o wibracji 4 pojawią się dopiero po żmudnej, ciężkiej i systematycznej pracy, po konsekwentnym budowaniu stabilności.

Uważa się, że wibracja 4 będzie idealna dla biznesu, w którym należy zbudować solidne podstawy, gdzie konieczna jest systematyczna praca, np. w firmie budowlanej. 4 to także lojalność, przewidywalność, dlatego wibracja ta będzie dobra dla biura rachunkowego, firmy ochroniarskiej, piekarni, firmy krawieckiej.

Numerologia 5

5 oznacza ruch, zmiany i zamieszanie, dlatego w firmie o wibracji 5 nieustannie coś się dzieje. Liczba ta sprawdzi się tam, gdzie konieczne jest podejmowanie szybkich decyzji, w której potrzebne są częste zmiany. W takiej firmie może też dochodzić do częstych nieporozumień i spięć. 5 przyciąga niespodziewane wydarzenia, a także przeróżnych ludzi. To liczba poznania poprzez doświadczenie, zatem może wprowadzić nieco chaosu w firmie. Biznes o wibracji 5 to mnóstwo pomysłów, zmiany, a zatem olbrzymia elastyczność.

5 to liczba ruchliwa, która nie lubi rutyny. Wibracja ta sprawdzi się tam, gdzie ważna jest zmienność, poznawanie np. w przypadku biura podróży, pisma, agencji reklamowej, biura projektowego.

Numerologia 6

6 to liczba harmonii, opieki, rodziny, domu. Będzie to dobra liczba dla hotelu, szkoły (zwłaszcza nauczania początkowego), przedszkoli, żłobków, psychologów, firmy, która chce produkować sprzęt AGD. Firmy rodzinne o wibracji 6 będą dobrze się rozwijać i pomnażać dochody. Sprawdzi się także tam, gdzie ważna jest harmonia, zmysł estetyczny i dobry gust, czyli w salonie kosmetycznym, fryzjerskim, galerii, biurze projektowym, firmie, która zajmuje się dekoracjami. Minusem jest to, że w firmie znajdującej się pod wibracją liczby 6 dzieje się raz lepiej, raz gorzej, ale jest ona bardzo dobrze odbierana przez ludzi, a przede wszystkim - lubiana.

Numerologia 7

Wibracja 7 to mądrość, analityczność, rozsądek, elegancja, niezależność. Liczbę tę poleca się zazwyczaj firmom, które chcą produkować wyrafinowane, eleganckie produkty - takie z wyższej półki. Sprawdzi się w działalności literackiej, terapeutycznej, badawczej, leczeniu specjalistycznym.  7 to przede wszystkim wiedza i profesjonalizm. Pracownicy firmy o wibracji 7 powinni stale podnosić swoje kwalifikacje.

Często uważa się, że 7 nie jest korzystna dla żadnej firmy, gdyż jej przeznaczeniem będzie izolacja, nie będzie zbyt dobrze widziana pośród innych. Liczba 7 wiąże się z poznawaniem i nauką, zatem jeśli prowadzisz badania naukowe, to może to być dobra wibracja dla takiego rodzaju działalności. 7 wówczas przyniesie spokój, natomiast nie zapewni pieniędzy, chyba, że będą one skutkiem ubocznym działalności firmy, a nie jej głównym celem.

Numerologia 8

Liczbę 8 uważa się za wibrację typowo biznesową, przynosi duże zyski i sukces. 8 to ambicja, wojowniczość, upór, przedsiębiorczość, nastawienie na materię, odwaga. To trwała i solidna cyfra, nadaje się przede wszystkim dla dużych firm. Zapewnia rozwój, parcie do przodu i dobrą organizację. Właściciel firmy o wibracji 8 nie powinien obawiać się zmian, bo to one sprawią, że będzie się rozwijać. Jest to wibracja, która sprawdzi się w przypadku banku, wielkiego koncernu, biura nieruchomości, firmy, która nastawiona jest na masową produkcję. Większość firm o światowym zasięgu korzysta właśnie z wibracji 8.

Wybierając wibrację 8, należy liczyć się ze sporymi wydatkami, dużym wkładem finansowym, a także mieć odważny biznesplan. Niestety, ale często 8 przynosi afery i oszustwa.

Numerologia 9

Liczba 9, to wibracja kończąca, zatem oznacza szybkie zamknięcie firmy. 9 to przede wszystkim nastawienie na drugiego człowieka, działalność charytatywna, dobroczynność, altruizm. Firma o tej wibracji nie przyniesie zysków, a jedynie satysfakcję i uznanie za wykonaną pracę. Przy 9 trzeba będzie nieustannie inwestować i dokładać do biznesu. To firma nie nastawiona na zysk, a na pomoc innym.

15 komentarzy:

  1. Dzien dobry, bardzo ciekawy artykuł. A co oznacza 11 przy Audi i Pepsi? Czy to jest 2 czy 11 w biznesie ma jakies znaczenie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W numerologii podwojne cyfry to liczby mistrzowskie, czyli o bardzo wzmocnionej wibracji. Czyli 11 to bardzo mocna 1.

      Usuń
  2. Witam, co oznacza gdy liczna nazwy to 1 a daty rozpoczęcia działalności 8? Niby mocne liczby czy jednak nie doprowadza do 9, czyli rychłego zamknięcia, braku zysków?

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję za ten artykuł. Znajoma otwiera firmę i wymyśliła nazwę. Okazało się, że wybrała doskonale, tak jak czuła, a przy tym, jak się wybrało dla niej odpowiednią datę, to już w ogóle. Bardzo ją to uspokoiło, gdyż każdy biznes wiąże się ze stresem i obawą, a tak, to przynajmniej ją to podniosło trochę na duchu i dodało odwagi. Będzie 8, 1 albo podwójną 1. Dla jej branży to bardzo ważne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z jakiego powodu przy niektórych nazwach bierze się pod uwagę zapis domeny?, a przy innych nie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pewnie dlatego, że google i facebook to firmy internetowe

      Usuń
  5. Jeśli suma wyjdzie 55 czyli 5+5=10 czyli 1?

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry, dziękuję za ten artykuł. Czy w przypadku liczby 44 następuje wzmocnienie 4 tak jak w przypadku 11?

    OdpowiedzUsuń
  7. CCC ma 9. A sukces międzynarodowy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ccc ma 4 nie liczysz samej nazwy tylko cala nazwe urzedową a wiec ccc spółka akcyjna

      Usuń
    2. Czy aby na pewno ? Raczej nazwę którą się wykorzystuje na co dzień. Przykład cocacola, BMW, czy HENEKEN, To samo dotyczy zapewne CCC.
      Poza tym to czemu nie CCC SA a to juz 11 - wibracja mistrzowska. Jak już używaną jest pewłna to CCC SA.

      Usuń
  8. A mi wyszło 111 ... czyli 3.. czy mega wzmocniona 1? ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Czy liczby w nazwie firmy sa dobrym posunieciem i jak wtedy wyliczac - pomijac czy dodawac? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  10. brakuje oznaczen liczbowych litery K

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawa jestem, na ile trafne jest takie numerologiczne podejście do kwestii biznesu, i czy nie lepiej sprawy "ezoteryczne" zostawić za drzwiami naszej firmy. Oczywiście opinie są różne.
    Moim zdaniem większym czynnikiem sukcesu firmy niż jej nazwa jest solidna księgowość (www).

    OdpowiedzUsuń